Είναι η ανεπτυγμένη ικανότητα ανάγνωσης και αντίληψης διαφόρων ρυθμικομελωδικών μορφών, η γρήγορη προφορά των συλλαβών των φθόγγων και η ακριβής απόδοση του τραγουδιστικού τους ήχου συνοδευόμενη από ρυθμικές κινήσεις του χεριού.
Διακρίνεται σε πρακτικό και θεωρητικό. Το πρακτικό μέρος γίνεται τραγουδώντας και υλοποιείται με ασκήσεις μουσικής ανάγνωσης. Αρχικά, η διδακτική προσέγγιση γίνεται ρυθμικά και ύστερα μελωδικά. Στη ρυθμική ανάγνωση η μαθητές απαγγέλουν αργά και με φυσικό τρόπο ομιλίας, τα ονόματα των φθόγγων, τηρώντας τις διάρκειες των φθογγοσήμων.
Τότε τους δίδεται η ευκαιρία αλλά και ο χρόνος για να γνωρίσουν και να ξεκαθαρίσουν και τελικά να βιώσουν το ρυθμό χωρίς να υπεισέρχονται θέματα τεχνικής, δαχτυλοθεσίας, έκφρασης.
Το θεωρητικό μέρος των ασκήσεων έχει σαν στόχο να βοηθήσει με βάση τις θεωρητικές γνώσεις, αυτά που κατ’ ανάγκη συνδέονται με τις διάφορες μελωδίες, είτε άμεσα, (σύμβολα, μουσική γραφή) είτε έμμεσα (αρμονία, ρυθμική συνοδεία).
Πέρα από στοιχειώδη φωνητική καλλιέργεια, το Σολφέζ αναπτύσσει σε μεγάλο βαθμό την ικανότητα ταύτισης της οπτικής γραπτής εικόνας ενός ακροάσιμου πράγματος, με τη νοητική ηχητική παράσταση. Έτσι βλέποντας ο μαθητής μια μουσική σύνθεση να μπορεί να φανταστεί πως θα ακούγεται αν παιχτεί ή τραγουδηθεί.
Επειδή η διδασκαλία μεθοδεύεται έτσι ώστε ο μαθητής να μαθαίνει και να ασκείται κάνοντας λιγότερα λάθη, να εθίζεται σε τεχνικές μελέτης και αυτοάσκησης, βελτιώνεται και η “Ανάγνωση εκ πρώτης όψης”. Δηλαδή η γρήγορη και ακριβής αποκωδικοποίηση μιας μουσικής σύνθεσης που ο μαθητής προσεγγίζει για πρώτη φορά.
Πληροφοριακά αναφέρω ότι η Prima Vista εξατάζεται ως ξεχωριστό μάθημα στην Ανωτέρα Σχολή των οργάνων και ορισμένες φορές στο Σολφέζ.