Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων
Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων

Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων

  • ΩΔΕΙΟ
    • ΙΔΡΥΣΗ
    • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
    • ΤΜΗΜΑΤΑ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
    • ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
    • ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ – ΤΜΗΜΑΤΑ
  • ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ
    • ΣΥΝΟΛΟ ΕΓΧΟΡΔΩΝ
    • ΚΙΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ
    • ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
    • ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ
    • ΧΟΡΩΔΙΑ CONCORDIA
  • ΧΟΡΩΔΙΑ ΧΑΝΙΩΝ
    • ΧΟΡΩΔΙΑ ΧΑΝΙΩΝ
    • ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΧΟΡΩΔΙΑΣ ΧΑΝΙΩΝ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    • ΑΡΧΑΡΙΟΙ – JUNIORS
    • ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
    • ΣΠΟΥΔΕΣ ΑΝΩΤΕΡΑΣ
    • ΕΤΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
    • ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΕΝΙΖΕΛΕΙΟΥ ΩΔΕΙΟΥ
  • ΝΕΑ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ-ΝΕΑ & ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΒΙΝΤΕΟ
  • ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΑΝΩΛΗ ΣΚΟΥΛΟΥΔΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δευτέρα, 13 Νοεμβρίου 2023 / Published in Εκδηλώσεις

Διήμερο σεμινάριο αρχαίας ελληνικής μουσικής

Το Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων διοργανώνει διήμερο σεμινάριο αρχαίας ελληνικής μουσικής τη Δευτέρα 20 – Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023, ώρα 6-9 μμ. Το σεμινάριο θα διδάξει ο Καθηγητής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Στέλιος Ψαρουδάκης

Ακολουθεί το πρόγραμμα ανά ημέρα:

Δευτέρα 20

Ι. ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ

Περιδιάβαση στις μουσικές μαρτυρίες στον ελλαδικό χώρο από τη Νεολιθική εποχή (6500-3000 πΧ), την εποχή του Χαλκού (3000-1100 πΧ) και μέχρι την Κλασική περίοδο (5ος αιώνας πΧ). Τα βασικά αρχαιοελληνικά μουσικά όργανα.

ΙΙ. Η ΧΡΟΝΙΚΗ/ΡΥΘΜΙΚΗ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΤΟΥ ΜΕΛΟΥΣ

Η προσωδία της κλασικής αττικής διαλέκτου και η σχέση της με τον μουσικό ρυθμό. Βασικά στοιχεία της ρυθμικής θεωρίας. Παραδείγματα ρυθμικών δομών στον μετρικά απαγγελλόμενο αρχαίο λόγο (έπος, δράμα, λυρική) και το αρχαίο τραγούδι (Μεσομήδης, Αθήναιος). Αναγνώριση αρχαίων ρυθμικών δομών στο νεοελληνικό τραγούδι (Χατζηδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Σπανός, Μαμαγκάκης, Σαββόπουλος, Κουγιουμζής, Αργύρης).

Τρίτη 21

ΙΙΙ. Η ΤΟΝΙΚΗ/ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΤΟΥ ΜΕΛΟΥΣ

Το σύγχρονο ευρωπαϊκό τονικό σύστημα (τρόποι μείζων και ελάσσων). Το αρχαιοελληνικό τονικό σύστημα: οι τονικές δομές της αρχαίας μουσικής (τετράχορδον, μεῖζον, ἔλασσον, ἀμετάβολον, τόνοι) και οι ιδιαιτερότητές τους (γένη, τόποι, χρόαι, δυνάμεις). Η μουσική σημειογραφία («αλύπια» σημεῖα) και η εφαρμογή τους σε σωζόμενες παρτιτούρες (Μεσομήδους Ὕμνος εἰς Ἥλιον, 2ος αι. μΧ· Αθηναίου Παιάν και ὑπόρχημα εἰς τὸν θεόν, 128 πΧ).

You must be logged in to post a comment.

TOP